Harry Potter and the deathly hallows!

Vill ni inget veta om filmen skulle jag sluta läsa redan nu. Jätte bra film enligt mig, den har allt. Kärlek, spänning, humor och flera olika gråt scener. Jag grät i alla fall en hel del, medans söta killar tröstade mig. I alla fall, tillbaka till handlingen. Filmen börjar med att alla mugglare (icke magiska) flyr ifrån Voldermort och hans dödsätare. Harry Potter och resten måste ta sig till Mrs Weasley's. Så hälften av gruppen dricker ett Polyjuice-elixir, en dryck som gör att den som dricker det förvandlas till en annan person under en timmas tid, personen i detta fall är så såklart Harry. Så medan de reser är där massa Harry's. En av tvillingarna Weasly blir skadade och Alastor Moody dör på vägen.

En av Rons större bröder gifter sig och under festen kommer det såklart dödätare som är ute efter Harry, så han ger sig av med Hermoine och Ron. De "campar" på en hel del olika ställen och det sluta med at de till sist hittar och förstör en till horcrux ett föremål som en person har lagt en del av sin själ i. Ron kommer tillbaka igen efter ett bråk med Harry och de beger sig till Harrys barndomshem. Där de möter ormen från Voldermorts "gäng".

Efter många om och men, kommer de till Voldemorts källare, men eftersom att Harry så ser ut som ett svullet djur i ansiktet känner de inte igen honom. Dobby kommer i alla fall dit, alfen från Harry Potter och hemligheternas kammare. I slutet av filmen dör Dobby och Voldemort öppnar Dombeldores grav och tar hans stav. Dåligt slut eller vadå?


Efter filmen nu har jag i alla fall fått reda på.. (jag vet inte med säkerhet) att Snape egentligen är på Dombeldores sida men eftersom att han var döende så döda Snape han i alla fall. Något som jag också fick reda på var att ärret som Harry har tydligen också är en horcrux.

Spännande det här.. nästa film kommer ut i juli. Tills dess kommer jag ha läst ut alla böckerna eftersom att jag inte orkar och inte har tålamod att vänta så länge. Så nu går jag och fortsätter på min Harry Potter och hemligheternas kammare bok. Hoppas att ni som ville fick någon reda på det här med filmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0